Stukje Zuid-Holland

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 15/05/2014

We hebben even een paar dagen tijd om er op uit te trekken en dus zijn we dinsdagmiddag weer vertrokken met de camper. Het was al vrij laat en zouden eerst wat boodschappen doen in Noordwijkerhout. Daarna zijn we met een klein toeristische route naar de Leidsevaart gereden bij Lisse. Langs de LeidsevaartDaar kun je tijdens de Keukenhof staan en overnachten met de camper. Voor ons is dit vlakbij huis maar we willen het wel proberen en kunnen zo ook de zonnecellen en de omvormer goed uittesten. Geen walstroom dus helemaal vrij staan. Morgen doen we dat waarschijnlijk ook. We willen nog even naar Den Haag en daarna kijken we wel waar we gaan staan overdag. Hopelijk met een lekker zonnetje.
Nu staan we dus langs de Leidsevaart en het is er niet druk. Er staan nog 6 andere campers. Het zonnetje is er nog wel maar buiten zitten is er niet bij. Er is teveel wind aan de zonzijde. Het uitzicht is hier wel weids over de bollenvelden. Jammer dat de bloemen al lang uitgebloeid zijn. Dat zullen de buitenlanders hier ook wel vinden. Deze plek is voor buitenlanders vooral heel erg mooi als de bollenvelden in bloei staan.
Straks even een filmpje kijken, dus dat is wel weer gezellig samen op de bank.

De volgende ochtend waren we niet eens zo heel laat wakker maar toen ik met de hond ging wandelen waren alle campers al vertrokken. Ze hadden zeker slecht geslapen door het, toch wel, vele verkeer dat langs rijdt. Wij hadden daar ook wel last van. Het is trouwens vreemd, want een deel van de Leidsevaart is alleen fietspad dus zou er geen doorgaand verkeer kunnen zijn. Maar dat wordt dus massaal genegeerd en ze rijden gewoon door over het fietspad.
We zijn na het ontbijt ook verder gegaan en wilden in Den Haag wat boodschappen doen. Dus daar eerst heen gereden. Het begon helaas wel te regenen dus we reden wat minder gezellig. We kwamen nog langs veel wegen waar we eigenlijk nooit gereden hebben. Terwijl we toch wel vaker in dit gebied komen. Maar dan rijden we met de personenauto veel directer en sneller naar de plaats van bestemming. Toch wel een voordeel dat kortste route rijden met de camper.
Na de boodschappen, het was ondertussen droog geworden, zijn we naar Het Westerpark in Zoetermeer gereden. Daar hebben we lekker in de zon gezeten en een wandeling gemaakt door het park. Dit park is ook veel groter dan je in eerste instantie zou denken. Heel erg mooi en gevarieerd.

Westerpark foto 1Westerpark foto 2

Westerpark foto 3Westerpark foto 4

camperplaats in BleiswijkTegen etenstijd waren we weer onderweg en gingen we naar Bleiswijk waar we op de camperplaats bij de brandweer hebben gestaan. We hebben daar nog net in de zon buiten kunnen eten. Een aardige plek om te overnachten. Wel starten er ’s morgens veel vrachtauto’s die daar ook overnachten.
De volgende ochtend moesten we naar huis omdat er andere zaken wachtten. Vroeg opgestaan, rustig ontbeten en zonder snelwegen naar huis gereden. Weer twee leuke dagen met onthaasten. 😉
Volgende week een bruiloft bij Renesse in de buurt. Trouwen aan het strand! Hopen op mooi weer voor de bruid en bruidegom. En het is te ver weg om zo even heen en weer te rijden dus dat wordt weer een kleine vakantie met een bruiloft erin.