Via Bern naar Egypte

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 30/05/2012

We gaan weer een paar dagen op pad en willen via Bern naar Egypte rijden. De eerste camping vinden ging een beetje mis.
Het verschil tussen graden, minuten en seconden op de navigatie en graden, minuten en tiende van minuten maakt wel wat verschil. Ik had de navigatie op de verkeerde vorm staan en typte dus seconden in waar tiende van minuten moesten staan. Toen we er bijna waren kwamen we in een doodlopende, heel smalle, straat Camping de Loswal in Mauriken moesten we keren op de inrit van een huis. Dat was even zweten want er was voor 6 meter eigenlijk te weinig ruimte. Maar na wat heen en weer steken is het uiteindelijk toch gelukt om de camper om te draaien en na de juiste aanpassing in de navigatie kwamen uiteindelijk toch bij de camping: De Loswal in Maurik
Het is een camping bij een jachthaven. Erg mooie plaatsen die voornamelijk bezet zijn door jaarplaatsen. Maar voor een nachtje stonden wij ook mooi en vrij.
We hebben daar gewandeld en verder niet veel gedaan. De volgende morgen vertrokken we naar Californie.

Er zijn namelijk in Nederland aardig wat namen, plaatsen, buurtschappen, die de naam dragen van een buitenlandse stad of land en het leek ons wel aardig om er een aantal te bezoeken. Vanmorgen begonnen met de “wereldreis” en eerst gingen we richting Californie.
Nou, dat was nog niet eenvoudig, de navigatie wees een plek aan, maar niets te zien van naambordje ofzo.
Wij gevraagd aan een oude mevrouw, die wist het precies en wees ons opnieuw de weg. We hebben de camper geparkeerd en erheen gewandeld, maar niets gevonden. Toen nog maar een keer aan een mevrouw gevraagd die in die buurt woonde, en zij wist het precies: Bern bebouwde komTwee huizen verderop stond een huis, dat was vroeger een cafe geweest en dat heete Californie. Okee, foto van huisje gemaakt en weer doorgereden.
Nu naar Bern, ja hoor, dat is tenminste een echte plaats en daar hebben we van het plaatsbordje een foto gemaakt.

En van de bebouwde kom:
Bijna heel Bern :-)
En heel even later:
Dat was Bern

Toen die dag ook nog naar Rome maar dat is voor ons onvindbaar gebleken. Schiet lekker op.
Daarna naar de camping. Die camping die ik uitgezocht had was niet zo slim. De ACSI korting was nog niet geldig en de prijs was daarmee meer dan het dubbele en dan kwam de hond er ook nog apart bij. We zijn maar een stukje verder gereden naar een andere camping waar wel vroegboekkorting was.
Dat werd camping De Holenberg te Schaijk. Zelf een mooi plekje uitgezocht waarbij we erg uit de wind stonden. Dat was een groot voordeel want zo konden we makkelijk buiten zitten en eten terwijl dat op veel andere plaatsen door de harde wind niet mogelijk was. Nog leuk in de buurt gewandeld en de volgende dag weer rijden.
CalefornieWeer naar Californie maar nu een andere. Ook niet veel bijzonders alleen de camping en de straat heet daar zo.
We kwamen ook langs de Floriade en daar bleek de weg die we volgde in de navigatie niet meer te bestaan. We kwamen bij een leveranciers ingang van de Floriade uit en moesten maar weer omkeren.
Daarna naar Egypte. De navigatie gaf al aan dat het onbereikbaar voor ons was en het bleek dat het laatste stukje weg er naar toe maar max 2 meter breed was en dat ging dus niet met de camper. We hebben hem geparkeerd in de buurt en lekker een stukje gewandeld naar Egypte. Was niet echt een buurt, maar meer een lange straat die zo heet. Wel leuk om in Egypte geweest te zijn 🙂
Egypte
Daarna Vakantiepark de Berckt in Baarlo opgezocht en daar zijn we twee nachten gebleven. Langs de MaasVooral ook omdat het zaterdag erg mooi weer zou worden en ook geweest is. De hele dag erg lekker weer met zon. Gewandeld naar en langs de Maas. En naar kasteel de Berckt, maar daar mag je niet eens bij komen omdat het blijkbaar een soort hotel is. Geen aanrader om daarvoor er heen te lopen.
En toen was het voor zondag 2 juni voorspeld dat er erg veel regen zou zijn. En dat was het ook. ’s Morgens gaf buienradar al aan dat het ook niet echt ging stoppen. En de rest van de week ook veel regen dus… We zijn lekker naar huis gegaan en houden het weer even voor gezien. Veel regen is in de camper toch minder gezellig en omdat de hond altijd uitgelaten moet worden komt hij ook altijd dan erg nat weer binnen.