Weekend België (1)

Uit de categorie: België, Camper Reisverhalen
Datum: 02/09/2022

We willen een weekend naar België maar beginnen vrijdag eerst in Nederland en willen bij de Brouwersdam gaan staan in het zonnetje. Mooi plekje gevonden en we staan aardig uit de wind.

Brouwersdam

Als we op een gegeven moment koffie willen zetten dan doet het gas het niet. De koelkast staat wel op gas maar die ging ook wel moeilijk aan. Als we de gaskraan van het fornuis open zetten dan gaat de koelkast ook uit. Er is dus blijkbaar erg weinig gas. Even wat dingen controleren maar kan zo snel niets vinden. Het meest logische lijkt het gasreduceerventiel.
Eerst koffie op het kleine gasbrandertje zetten en na de koffie even een kampeerwinkel gebeld of ze een reduceerventiel op voorraad hebben. Gelukkig snel iemand gevonden.
Dus we zijn maar verder gereden om eerst het gas op orde te krijgen. Snel gevonden, gekocht en geïnstalleerd. Daarna werkte het allemaal weer perfect.
Maar terugrijden naar de Brouwersdam zat er niet in dus hebben we een andere plek opgezocht wat verder weg. Daar hebben we gestaan tot ongeveer half acht en toen zijn we via de Westerschelde tunnel naar Hulst gereden. Daar staan we nu op de gratis camperplek.

Dan gaan we de grens over. We zijn in Sint-Niklaas aangekomen en hebben een mooie parkeerplaats gevonden. Wel een stukje van de grote markt. We gaan eerst naar een kringloop en terwijl we er net heenlopen bedenken we dat we nu tegenwoordig fietsen bij ons hebben en die dus ook wel kunnen gebruiken. Dus zijn we terug gelopen en de hebben we de fietsen gepakt. Dat is toch wel heel lekker want de kringloop was best ver fietsen en wat we vanmiddag en vanavond hebben gefietst hadden we lopend vast niet allemaal gedaan.
Na de kringloop dus op de fiets naar de binnenstad. We hebben verschillende dingen gezien. Er waren bijvoorbeeld vaandelzwaaiers, een wereldmarkt met veel dingen, graffiti spuiten leren voor kinderen, stuntfietsen, optredens op diverse podia en mooie versieringen overal. Leuke dingen allemaal.

vaandelzwaaien

activiteiten

Lampjes en versieringen

kunst in de stad

mooie dingen in de stad

Er zijn ook “fietsstraten”. En daar mogen de auto’s de fietsers niet inhalen. Goed dat we het zo zagen want met de camper kun je ook op zo’n weg komen en dan mag je fietsers dus niet inhalen. Alle auto’s bleven ook netjes achter ons rijden.

’s Avonds dan weer naar de grote markt voor het ballonnenfestival. Half zes zouden ze al beginnen met klaarmaken maar pas kwart voor zes kwamen de auto’s met de ballonnen aanrijden. Lekker veel dus dat belooft wat. Maar toen alle auto’s er stonden werd er omgeroepen dat de luchtballonnen niet konden opstijgen door het slechte weer in de voorspelling voor de komende uren. We stonden heerlijk in de zon dus wat was er zo slecht? Er konden echter buitjes komen met rukwinden en dat wilden ze niet riskeren.
De meeste auto’s reden weer weg maar er bleven er een paar auto’s staan waarvan de luchtballonnen opgeblazen werden, maar dus niet de lucht in gingen.
Evengoed wel leuk om toch een hoop ballonnen te zien. Vooral de ballonnen met een speciale vorm.

Special shapes ballonnen

ballonnen in shapes

luchtballon opblazen tot grote hoogte

We waren best laat terug en toen moesten we nog naar een camperplek rijden.
We gingen naar Groot Schordijk maar de camperplek was waarschijnlijk opgeheven. Een voorbijganger vertelde dat ze laatst de politie campers had zien wegsturen en wij vonden alleen staan niet erg prettig en zijn toch maar verder gegaan.
We hebben nu overnacht op de camperplaats in Boom.