Zaanse Schans en de omgeving

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 19/05/2017

Het lijkt de komende dagen aardig weer te worden dus gaan we lekker rijden.
Vandaag spetterde het zelfs nog een beetje maar wat later in de middag gaan we op pad. Eerst langs het Amsterdamse bos om de dagcamping daar eens te bekijken. Het ziet er aardig uit, maar ook weer niet heel top om daar een dag te staan. Want vooral met mooi weer zal het gauw erg vol zijn lijkt ons.

Daarna zijn we naar wat winkels gegaan en lekker vis gegeten in de middag. Dan kan het avondeten weer wat later. We zijn uiteindelijk op de camperplaats Simonehoeve in Katwoude terecht gekomen voor de nacht. We staan hier in totaal met 9 campers. Er staan nu ook bordjes dat overnachten van 17:00 tot 9:30 is toegestaan. Daarna willen ze de plekken weer vrij hebben voor de touringcars met gasten voor het museum.

camperplek Simonehoeve

De volgende dag gaan we de Zaanse Schans eens bekijken. Daar zijn we nog nooit geweest.
Maar eerst na het wakker worden ontbijten. Aangezien we voor half tien van de plaats af moeten besluiten we iets verder te rijden naar Monnickendam en daar te ontbijten in het zonnetje dat net lekker schijnt. Er is daar een prachtig recreatiegebied genaamd Hemmeland. Dat lukte goed en we zijn daar nog een hele tijd gebleven en hebben lekker in de zon gezeten.
Toen de wolken kwamen zijn we weer verder gegaan en kregen toen een flinke hagelbui onderweg. Daar zouden we aardig nat van worden als we dan buiten hadden gelopen. We moesten eerst een pakje wegbrengen en daarna hebben we boodschappen gedaan voor zondag en maandag.

Zaanse schans

Daarna naar de Zaanse Schans en een parkeerplek opgezocht. Daar hebben we eerst gegeten en toen zijn we gaan wandelen. Leuk om daar eens rond te kijken. Erg toeristisch en redelijk druk. Vond de molens nog ver van elkaar staan en eigenlijk waren het er minder dan ik verwachtte. De oude huisjes waren ook leuk. We hebben de middag lekker genoten van alles. Daarna was het al lekker rustig op het parkeerterrein en hebben we daar ook maar gegeten. Tegen 7 uur zijn we weggereden en zijn we naar Purmerend gegaan naar de camperplaats. Daar was nog plek en daar hebben we geslapen.

Het was een drukke nacht in Purmerend. De kermis was niet ver weg en dat hoorde je aardig en daarom was er ook veel uitgaande jeugd die ook tot laat in de nacht in touw waren. Maar we hebben toch prima geslapen.
Daarna hebben we ontbeten en zijn toen richting Het Twiske gereden. Onderweg zagen we een ander bord met een recreatiegebied erop en die zijn we gaan volgen. Was een prachtige weg om te rijden maar als recreatieplek met de camper was het niets. Dus zijn we toch maar doorgereden.

Onderweg kwamen een wandeltocht tegen en ze hadden een nummer op en op dat stuk stond ook dat het een wandeltocht was: “Moslims voor de vrede”. Opvallend vonden we dat er alleen mannen liepen maar na een tijdje zagen we alleen vrouwen lopen en geen mannen meer. Blijkbaar moeten ook in een wandeltocht de vrouwen achter de mannen lopen en mogen mannen en vrouwen dus niet bij en door elkaar lopen.

Op “Het Twiske” was al snel een mooie plaats gevonden waar we tot 8 uur ’s avonds gestaan hebben. Niet ver bij ons vandaan was een groep Turkse meisjes gaan barbecueën. Ze hadden het heel gezellig en toen het Turkse eten klaar was kwamen ze ons een schaaltje brengen. Dat was een leuke en lekkere verrassing. Het was ook zoveel dat we daarna zelf geen avondeten meer klaar hebben hoeven maken.
’s Avonds zijn we weer terug gereden naar Katwoude en daar hebben we op de camperplaats overnacht. Purmerend was dichterbij maar daar was nog steeds kermis en in Katwoude is het lekker rustig.

Lekkere hapjes Op het twiske

De volgende dag hebben we het weer simpel gehouden. Het was heerlijk weer en dus zijn we lekker naar de dagcamping op Het Twiske gereden. Daar de hele dag gezeten en gewandeld en ’s avonds tegen negen uur waren we weer op de camperplaats in Katwoude. Een lekker dagje. En datzelfde hebben we de laatste dag gedaan. Alleen nu op een andere plek omdat de wind heel anders stond en het ook een koud windje was. We hebben een betere plek uitgezocht en daar fijn tot later in de middag gestaan. Daarna naar huis gereden en alles weer opgeruimd en de camper naar de stalling gebracht. Het was zo een leuk weekend.