Jutland Denemarken 2024 (10)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Denemarken
Datum: 09/08/2024

Vannacht en vanochtend veel regen. Dus we zijn langzaam wakker geworden en het ontbijt op bed duurde heel lang. Tegen de middag werd het droog en zijn we naar Sondervig gereden om naar de zandsculpturen daar te kijken. De grootste daar was 200 meter lang en 7 meter hoog. Erg mooi en knap hoe ze dat gemaakt hebben. Het thema was Wildlife en dus zie je allemaal wilde dieren.
We zagen ook een paar minions in de werken maar dat bleek om kinderen bezig te houden. Die mochten minions zoeken en dat vonden wij ook wel leuk. Je let dan ook meer op details in de werken.

Sondervig zandsculpturen

Daarna zijn we in de duinen gaan staan om koffie te drinken en even van de zon te genieten.
Onderweg naar de camperplaats zagen we heel veel kitesurfers in de verte en zijn we daar heen gereden om even te kijken. Heel leuk om te zien. Er stond vrij veel wind dus ze gingen erg snel over het water en sommigen sprongen echt meters hoog en bleven lang zweven.

De overnachting is weer op dezelfde camperplaats als gisteren in Ringkøbing.

Vandaag gaan we op weg naar Deep Forest Art Land in Kibæk. Dit is een groot bos met verspreid op een route vele kunstwerken. We hebben daar ruim 4 km gewandeld door het mooie bos en hebben inderdaad heel veel kunstwerken gezien. Er zaten best heel knappe en mooie stukken tussen.
Dat was een mooie besteding van de middag.

Daarna hebben we een picknickplaats opgezocht en lekker in de zon gezeten die zich toch wel vrij vaak liet zien. Toen het frisser werd hebben we Ribe weer opgezocht en staan daar op de camperplaats.

Vandaag een rustige dag en we hebben bijna de hele dag op het strand op Rømø gestaan. Er waren vrij veel vliegers te zien en dat vonden we best leuk. Het werd later wat kouder door de harde wind en toen zijn we op Rømø op een picknickplaats gaan staan en zijn daar tot een uur of acht gebleven. Daarna hebben we op de camperplaats in Ribe opnieuw overnacht.

Vliegers op Rømø

Opnieuw een dag naar het strand op Rømø. Veel blauwer en beter uit te houden met een zachte wind. In de middag naar een camperplaats met stroom gereden omdat we weer brood wilden bakken. Het is de camperplaats in Toftlund geworden genaamd Niels Christian Dahl. Een mooie grote camperplaats op veel gras. Mooie plek om te staan.

Vanmorgen eerst nog een brood bakken en daarna service gedaan en zijn we vertrokken voor een bezoek aan kasteelruïne van Trøjborg. Het was best even leuk om daar te wandelen. Op de picknickplek daar ook de lunch gemaakt en gegeten. (Vers gebakken brood)

kasteelruïne van Trøjborg

Daarna zijn we naar een stadje gereden, maar daar konden we niet echt een goede parkeerplek vinden en dus zijn we doorgereden naar de camperplek bij Schackenborg Slot in Møgeltønder. Eerst de middag verder daar lekker gezeten en na het avondeten daar gewandeld bij het slot en door de straatjes.

Schackenborg Slot

Møgeltønder

Dit wordt het laatste nachtje in Denemarken want we zitten heel dicht bij de Duitse grens dus die zullen we morgen wel over gaan.
De weg naar huis heeft drie dagen geduurd ook door veel files en ook eenmaal een totaal afgesloten snelweg door een ongeval. Dat kosten ons ook ruim 2 uur om met iedereen van de snelweg te komen.
Maar we zijn weer thuis en hebben genoten van een leuke vakantie in Denemarken.

En hierna komt onze speciale vakantiefilm van ruim 3 minuten met alle hoogtepunten? Even kijken met geluid aan!