De camper hebben we half oktober helemaal schoongemaakt en weer klaargemaakt voor de stalling. Al het water eruit en de leidingen zo leeg mogelijk gemaakt. De accu’s los van de kabels zodat ze niet leeg kunnen lopen met een sluipverbruiker. En de kussens hebben we lekker binnen op een kamer gestapeld. Zo kunnen die in ieder geval niet vochtig worden in de winter.
Verder is hij van binnen ook helemaal gestofzuigd en je staat er van de kijken hoeveel vuil er nog uit allerlei hoekjes gezogen wordt.
Daarna weggezet in de stalling en de deuren gesloten tot maart volgend jaar. Dan hopen we dat de temperatuur weer wat hoger gaat worden. En bij thuiskomst de camper meteen geschorst via de website van de RDW. Dat scheelt toch weer een hoop belastinggeld.
Sinds augustus zitten er nu ook deuren voor de stalling.
De open stalling die we hadden is nu een gesloten stalling geworden. Er zijn twee heel grote deuren voor de opening gezet waardoor de camper nu geheel opgesloten staat. Een eigen plek zonder enig zicht van buitenaf op de camper.
De camper staat zelf nog net zo op slot als anders maar omdat hij niet meer zichtbaar is van buitenaf is het toch een stuk veiliger geworden. Er is tenslotte een extra obstakel gekomen die eerst genomen moet worden.
In november ben ik dan toch nog een keer bij de camper geweest want hij moest voor de verzekering nog getaxeerd worden. Hiermee wordt voor de komende vijf jaar de waarde vastgelegd die we krijgen als er iets met de camper gebeurt. We hopen niets natuurlijk maar je weet maar nooit. De dagwaarde is in ieder geval weer vastgelegd.
Nu nog even afwachten wat de nieuwe premie wordt van de verzekering want die zal ook weer wat lager gaan uitvallen.