Eifel in 2019 (14)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 25/08/2019

Als laatste rijden we dan naar een camperplaats en omdat we nog steeds gratis leuk vinden zijn we naar Flugplatz Dahlemer Binz gereden. Er stonden al drie campers en verder was de parkeerplaats eigenlijk vol. We konden nog net op een hoekje staan maar stonden daar niet echt leuk en handig. Na een korte wandeling langs het vliegveld hadden we achteraan een andere parkeerplaats gevonden en zijn daar gaan staan. Groot, ruimtelijk en we staan verhard met groen tussen de stenen en groen er omheen dus veel beter dan op een asfalt parkeerplaats.

Andere parkeerplaats

Naar de andere parkeerplaats

De volgende dag blijven we staan op de camperplaats. Het is erg warm en we staan goed in de schaduw waarschijnlijk tot ver in de middag. We maken er een rustige dag van. Wel zijn we naar opstijgen en landen van vliegtuigen wezen kijken en bij de landingsplaats voor de parachutisten. Dat is allemaal wel leuk om te doen en we hebben er ook foto’s van gemaakt.

Veel vliegtuigjes

Parachute springen bij het vliegveld

Op 26 augustus gaan we weer verder maar eerst even alles geleegd en gevuld. Dat kan ook op de originele camperplaats bij het vliegveld. Dus we zijn er weer helemaal klaar voor.
Eerst reden we naar een ruïne langs een grote weg, maar er was totaal geen mogelijkheid om ook maar ergens te parkeren. Dus we zijn maar doorgereden naar de waterval bij Nohner Muhle.
Een stukje wandelen van de parkeerplaats en je bent bij een mooie waterval met veel groen. Gelukkig was deze nog niet drooggevallen. We hebben er ook gegeten op een mooie plaats in de schaduw langs het water. Veel kinderen waren door de warmte ook lekker aan het spelen in de stroompjes boven en onder bij de waterval. Dus met mooi weer en met kinderen ook een verschoning en handdoek meenemen!

Leuke waterval

Vlakbij de waterval is er ook volgens de plattegrond een ruïne. Nou die hebben we ook gevonden en dat is niet meer dan een oude muur in het groen. Niet echt de moeite maar goed, we waren er vlakbij (200 meter verderop)

Weinig meer dan een muur

Na de waterval zijn we naar Nurburg gereden om de kasteel ruïne te bekijken die daar in het dorp staat. Een mooi kasteel en je kunt er heel wat zien. Maar eigenlijk ben je er toch wel snel uitgekeken.

Het was nu al vrij laat dus besloten we een camperplaats op te zoeken en het is die in Kelberg geworden. De enige drukte was dat er die avond een oefening van de vrijwillige brandweer was maar dat zul je daar vast niet elke avond hebben.

De volgende dag reden we eerst weer eens naar een ruïne in Virneburg. Daarvoor moesten we ook weer ver omhoog lopen en eigenlijk was de ruïne niet zo heel bijzonder. De weg er naar toe was wel aardig om te lopen.

ruïne

Daarna reden we naar het hoogste punt van de Eifel waar ook de Kaiser Wilhelm turm gebouwd is. Nouja, helemaal naar de top rijden is er niet bij. Vanaf de parkeerplaats is het nog een flinke klim voor je helemaal bovenaan bent. Helaas konden we niet echt van het uitzicht bovenop de toren genieten want het zat vol met beesten bovenin waardoor je er geen 10 seconde kon staan. Snel 1 foto gemaakt van het uitzicht maar je ziet alleen maar vliegende insecten voor de lens.

De Kaiser Wilhelm turm

Het overnachten doen we weer op de camperplaats in Rohren waar we 16 augustus ook stonden. Een mooie plek.

Daarna weer naar Nederland langs wat winkels en overnachten we uiteindelijk in Zaltbommel. De plekken waren al vol maar er was genoeg plek op de grote parkeerplaats dus we hebben een ander plekje opgezocht. Daarna de volgende dag nog het kleine stukje naar huis rijden en dan de camper, na het uitruimen en schoonmaken, weer op stalling gezet.