Eifelvakantie 1

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 30/06/2011

Op 30 juni vertrokken we voor een tijdje richting de Eifel in Duitsland. Daar willen we eens wat rondkijken.
De eerste dag zijn we tot Limburg gekomen, het plaatsje Schimmert en we stonden daar op camping Mareveld. Een aardige plaats op een ruim veld.
De volgende dag richting Monschau gereden.
Navigatie op kortste weg en geen snelwegen. Mooie rit met een hoop grensovergangen. Van Nederland naar Duitsland, toen naar Belgie, weer Duitsland, Belgie en tenslotte bleef het Duitsland. We zouden eerst een rondwandeling proberen maar konden geen goede plek vinden om te parkeren. Er was een kermis op de parkeerplaats die eigenlijk op de route stond. We zijn verderop gestopt en hebben toen zelf een rondje gelopen. Wat is het zwaar dat omhoog lopen. Dit was bij het plaatsje Mutzenich. De weg naar beneden die we namen was eerst een zandpad, toen een heel smal nattig pad en daarna bijna een rivier. Maar zin in teruglopen hadden we niet en hebben de camper toch weer gevonden. Vooral Bobby was niet meer om aan te zien. Wat een modder poten kan zo’n hondje hebben.
Daarna weer verder en kwamen op de route een bord tegen met max 2,5 ton. We hadden juist de camper vol gewogen en dat was 3,44 ton dus we zijn die weg maar niet ingegaan en hebben een andere weg gekozen.
Klein tunneltje
Leuk zo’n tunneltje op je weg. Zeker als je 2,4 mtr breed bent en 3 meter hoog. Je hebt volgens de borden dus geen probleem. (En het ging ook prima)
In Monschau
Daarna kwamen we in Monschau en daar hebben we rondwandeling nummer 15 gevolgd. Je komt zo echt door het hele stadje met allemaal leuke uitzichten. Nog wat souveniers en een petje voor de brandende zon gekocht. Mijn haarbos houdt niet veel tegen en hij staat me goed.
Toen naar camping Perlenau gereden en een plekje uitgezocht. Heerlijk aan een kabbelende beek.
’s Avonds na het eten nog een wandeling door het bos gemaakt. Ook hier gaat de weg weer omhoog en naar beneden. Heerlijk voor de kuiten.
Na al het lopen en met het kabbelende water op de achtergrond zullen we heerlijk slapen.
Langs de beek een mooie plaats

Bergie op bergie af.
Op 2 juli ’s morgens ‘even’ de hond uitlaten. Een leuk paadje leidt naar boven dus dat maar proberen. Wat een klim. Er zaten echt steile stukken tussen en ik moest echt halverwege even op adem komen. Bovengekomen was het uitzicht wel mooi maar daarboven was ook een beter begaanbaar pad en ik ging dat maar volgen. Verderop een wegwijzer die een restaurant aangaf niet ver van de camping. Dus daar die maar verder volgen. Nou, die ging nog steiler naar beneden als de ander omhoog. Uiteindelijk de camping wel gevonden maar het ‘even de hond uitlaten’ duurde langer dan verwacht.
Na het eten zouden we door het bos wandelen naar Monschau. Gewoon omdat er een pas die kant opging. Wat een prachtige natuur om in te lopen. Alleen lopen die paden ook omhoog en naar beneden. Er zaten weer lekker zware stukken tussen. Maar het was wel genieten. Bobby had er ook weinig moeite mee, die bleef meestal voorop lopen. Een echte berggeit.
De paden waren soms wel moeilijk, steil, glad, losse stenen en provisorische treden. Maar ook heel mooie uitzichten.
In Monschau hebben we een patatje gegeten voor wat kracht op de terugweg. Met een iets andere route.
’s Middags genoten van het uitzicht bij de camper met een boekje en een puzzeltje. De benen hadden niet echt veel puf meer.
Zie hieronder een aantal gemaakte foto’s van deze dag.
Wandeling naar MonschauWandeling naar Monschau
Wandeling naar Monschau

2 Reacties op “Eifelvakantie 1”

1. Bob Roosen schrijft :

Goedemiddag, ik overweeg met aankomende Pasen naar deze camping (Perlenau, Monschau) te gaan. We hebben een camper van 7,6 m. Mijn vragen aan u zijn: (1) zijn de staanplaatsen geschikt voor een grote camper? (2) is er wateraan- en -afvoer op de staanplaatsen?
    Ik zou het erg op prijs stellen een reactie van u te mogen vernemen. Met vriendelijke groet, Bob Roosen

2. Wim schrijft :

Er zijn genoeg plaatsen waar een camper van 7,6 meter kan staan.
    Water aan en afvoer zijn er niet op de plaatsen zelf.
    Water pakken kan wel op veel plaatsen en afvoer is alleen bovenaan vlak bij de ingang van de camping. (Ik zeg bovenaan want camping ligt dan lager in het dal)