Even een paar dagen er op uit

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland, Nederland
Datum: 05/06/2015

We besloten even een paar dagen met de camper op pad te gaan. Het is thuis nogal druk, daarom moeten we gewoon even tot rust komen en dat gaat wel lukken met de camper. We reden richting de Duitse grens. Eerst hebben we ons vermaakt op de dagcamping bij Lage Vuursche. Vlakbij kasteel Drakenstein. Daarna ’s avonds de camperplaats in Nijkerk opgezocht. Een aardige plaats om de nacht door te brengen. Ook al zijn er totaal geen voorzieningen.
De volgende dag was het toch wat minder zonnig dan voorspelt en zijn we naar Duitsland gereden en hebben wat gewinkeld. En we hebben wat leuke wegen gereden binnendoor.
Daarna de camperplaats in Kleve bij het dierenpark opgezocht. Daar waren we wel eens eerder geweest en je kan er lekker vrij staan. En ook lekker de hond uitlaten in de parken in de buurt.

De andere ochtend naar het monument vlakbij gegaan en ook helemaal naar boven gelopen. Een leuke wandeling en de panoramafoto is ook goed gelukt als je het mij vraagt.

Panoramafoto van bovenaf

Daarna werd het een stuk warmer en hebben we een ACSI camping opgezocht. Het is de camping van Rossums Troost geworden in Sint Hubert (Noord-Brabant). We stonden bijna helemaal achterin op een mooi plaatsje. Daar hebben we het een paar dagen volgehouden.

Plaatsje op de camping

De vrijdag begon het opeens heel erg hard te stormen. Gelukkig waren we gewaarschuwd en hadden we de luifel en dergelijke al opgeborgen. Maar het kwam toch nog zo snel en plotseling dat we bijna geen tijd hadden om andere spullen op te ruimen in de camper. Als we volgende keer weer de wind zo in de boomtoppen van het bos horen dan weten we dat we heel snel moeten zijn met opruimen!

De volgende dag zijn we weer rustig richting huis gegaan. Onderweg hebben we nog een dagje (tot een uur of 8) op de dagcamping gestaan bij de Utrechtse Heuvelrug. Dit was vlakbij Doorn.